۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۹۸۰

کاهش مالیات دخانیات از ۳۰ هزار میلیارد به ۶ هزار میلیارد!

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: چرخش مالی دخانیات در کشور ۳ میلیارد دلار است و سازمان امور مالیاتی برای سال ۱۴۰۲ کسب ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر دخانیات را پیش بینی کرده بود که متأسفانه در مجلس شورای اسلامی این عدد را به ۶ هزار میلیارد تومان کاهش داده اند.
کاهش مالیات دخانیات از ۳۰ هزار میلیارد به ۶ هزار میلیارد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا مسجدی افزود: سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود که دو شرکت خارجی ۷۲ درصد از این حجم تولید را در دست دارند.

وی عنوان کرد: کشورهای خارجی، واکسن و دارو و حتی نخ بخیه را از مردم ما دریغ کردند اما همین کشور‌ها برای مردم ما سیگار تولید می‌کنند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه دریافت مالیات بر دخانیات در کشور، تصریح کرد: مالیات بر دخانیات در ترکیه ۶ برابر، عربستان ۴ برابر و در پاکستان ۲ برابر ایران است.

وی افزود: متأسفانه ایران پایین‌ترین مالیات بر دخانیات را در دنیا دارد و این در حالی است که سهم شرکت دخانیات ایران از تولید سیگار در کشور، فقط ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد تولید سیگار در اختیار شرکت‌هایی با سهامداران خارجی است.

مسجدی با عنوان این مطلب که ریالی از گران شدن سیگار به جیب بیت المال نمی‌رود، افزود: این سود را مافیای بین المللی به جیب می‌زند. در همه جای دنیا، ۷۰ درصد قیمت یک پاکت سیگار به عنوان مالیات دریافت می‌شود که این رقم در ایران کمتر از ۲۰ درصد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما