۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۵۶۳

از سایت‌های اینترنتی «دارو» نخرید

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: باید توجه داشته باشیم که داروخانه اینترنتی صرفا یک وب‌سایت نیست بلکه این سایت‌ها باید متعلق به یک داروخانه‌ دایر باشند.
از سایت‌های اینترنتی «دارو» نخرید
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، حمید خیری رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران درباره فعالیت داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد: داروخانه‌های اینترنتی در حال حاضر جایگاه مهمی را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع با توجه به رشد تکنولوژی و اینترنت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان غذا و دارو به این موضوع ورود کرد و در این زمینه آئین‌نامه منسجمی را برای فعالیت این داروخانه‌ها تدوین و ابلاغ کرد.

خیری با بیان اینکه نکته قابل توجه در خصوص فعالیت این داروخانه‌ها این است که آنها محلی برای عرضه دارو نیستند، گفت:  داروها باید صرفا از طریق داروخانه‌های فیزیکی و تحت نظر مسؤول فنی عرضه شوند.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران تأکید کرد: بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو اینگونه داروخانه‌ها مجاز هستند اقلام غیردارویی نظیر تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و برخی اقلام ارتوپدی را به فروش برسانند.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که داروخانه اینترنتی صرفا یک وب‌سایت نیست بلکه این سایت‌ها باید متعلق به یک داروخانه‌های دایر باشند که در صورت نیاز بتوانند به افراد و بیماران مشاوره‌های لازم را ارائه داده و پاسخگوی سوالات آنها باشند.

خیری در پایان گفت:‌اینگونه داروخانه‌ها باید مسئولیت فروش هرگونه اقلام دارویی،‌بهداشتی و تجهیزات پزشکی را بر عهده بگیرند.


منبع:فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما