۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۷
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

در تامین دارو کمترین مشکلات را با شرکت های خصوصی داریم

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: امروز برای تامین نیاز دارویی کشور نیازمند همگرایی بیشتری هستیم.
در تامین دارو کمترین مشکلات را با شرکت های خصوصی داریم
به گزاش پایگاه خبری «خبردارو»، دکتر محمد عبده زاده در گردهمایی ائتلاف برای فردا، اظهار کرد: سال 97 سال سختی برای صنعت کشور بود اما سال آینده نیز سخت تر خواهد بود و در این سختی ها است که نقش بخش خصوصی پررنگ تر می شود.
وی ادامه داد: واقعیت آن است که در حوزه ای که فعالیت بخش دولتی را شاهد هستیم، تکلیف با خودمان روشن نیست یعنی عملکرد ما خلاف اظهاراتی است که داریم. اگر یک مدیر دولتی از بخش خصوصی حمایت کند متهم به رانت است اما اگر حمایت نکند متهم به ایجاد موانع در حوزه تولید می شود.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  با اشاره به صنعت دارو کشور بیان کرد: در حوزه صنعت دارو مسائلی وجود دارد که امروز برای تامین نیاز دارویی کشور نیازمند همگرای بیشتر در حوزه تولید و واردات هستیم. درواقع نباید انرژی خود را صرف مسائل حاشیه ای کنیم.
عبده زاده افزود: در سیاست گذاری بخش واردات کمیسیون اقتصاد سلامت یک کمیسیون فعال برای حوزه داروی کشور بوده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم در دوره نهم اتاق بازرگانی با حضور اصناف و سلیقه های مختلف به تولید کشور در شرایط سخت کمک کنند.
عبده زاده تصریح کرد: امروز در حوزه تامین دارو کمترین مشکلات را با شرکت های خصوصی داریم. بخش های خصوصی علی رغم تمام مشکلات بیشترین سهم را در تامین سلامت بیماران دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما