۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۸
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:

اقتصاد کشور در شرایط بی سابقه ای قرار دارد

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: شاید یکی از بهترین اقدامات در دوره گذشته اتاق بازرگانی آن بود که نمایندگان بخش سلامت برای اولین بار به پارلمان بخش خصوصی آمدند.
اقتصاد کشور در شرایط بی سابقه ای قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری «خبردارو»، پدرام سلطانی در همایش ائتلاف برای فردا، اظهار کرد: اقتصاد کشور در شرایط بی سابقه ای قرار دارد. شرایطی که تاب آوری اقتصاد به حداقل رسیده و شفافیت آن مخدوش شده و سلامت آن به مخاطره افتاده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که سلامت اقتصاد به مخاطره افتاده، اقتصاد سلامت نیز به عنوان بخشی که وابستگی بسیاری به منابع دولتی دارد دچار مشکل می شود.
سلطانی تصریح کرد: سال ها است که این بخش مورد غفلت قرار گرفته و واژه اقتصاد سلامت واژه ناملموسی است، در همه کشورها حوزه سلامت سیاست گذاری در اختیار دولت است اما جایی که قرار است فعالیت اقتصادی انجام شود بدون شک موجب فساد و کاهش شفافیت می شود.
وی ادامه داد: ظرفیتی که از نظر نیروی انسانی در حوزه اقتصاد سلامت در کشور وجود دارد کم نظیر است اما سهم تولید ناخالص داخلی به صورتی است که باید افسوس هزینه هایی را خورد که در این حوزه صرف می شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی، بیان کرد: شاید یکی از بهترین اقدامات در دوره گذشته اتاق بازرگانی آن بود که نمایندگان بخش سلامت برای اولین بار به پارلمان بخش خصوصی آمدند و این موضوع باعث شد تا درهای اتاق بازرگانی به روی مسئولان سلامت باز شود.
سلطانی با اشاره به تشکیل کمیسیون اقتصاد سلامت در اتاق بازرگانی تهران، تصریح کرد: درواقع موضوع اقتصاد سلامت در بستر اقتصاد ملی مورد نگرش قرار گرفت.هرچند دوستان در سال های گذشته با وزارتخانه در ارتباط بودند اما نگاه مسئولان وزارتخانه به تشکل ها نگاهی با تردید بود، اما با ایجاد این کمیسیون مشکلات این بخش باور پذیرتر از گذشته شد.
وی ادامه داد: بدون شک راهی را که 4 سال گذشته بنیان گذاشته شد، حتما در 11 اسفند تقویت می شود، اما باید به این موضوع اشاره داشت که هیچ کسی نمی تواند این مشکلات اقتصاد در هم تنیده و همراه با مشکلات را در یک دوره 4 ساله آن هم در اتاق بازرگانی حل کند، اگر شدنی بود در خصوصی سایر حوزه ها اتفاق می افتاد اما مسیری جز این نداریم و باید از تمامی ابزارهای خود برای مطالبه گری استفاده کنیم.
سلطانی تاکید کرد: ما در حال یادگیری ارتقا رفتار بخش خصوصی با دولت هستیم.
وی بیان کرد: تا به امروز خواسته ما از دولت آن بود که اگر آیین نامه ای تدوین می شود و با ما مشورت نمی کنند به جهت اصلاح آن گفت و گو کنیم، یا قانونی در حال تصویب است درباره آن بحث کنیم. به همین جهت در اتاق نهم ائتلاف برای فردا به دنبال آن است که گفتمان را به سطح ملی کشاند.
به گفته سلطانی، باید سعی کنیم پارادایم اقتصادی کشور را تغییر دهیم و این ممکن نیست مگر با همراهی نمایندگان بخش خصوصی.
وی افزود: خوشبختانه این دوره نیز نمایندگان بیشتری در ائتلاف برای فردا حضور دارند و هم تنوع حضور افراد از بخش های مختلف در آن بیشتر است.
به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، ائتلاف برای فردا تشکلی ترین گروه در اتاق بازرگانی ایران است و این افتخاری برای ائتلاف برای فردا است. این موضوع حاکی از آن است که مسیر این ائتلاف درست بوده است.
سلطانی افزود: ما در این دوره راه را برای ورود اقتصاد دانش بنیان و جوانان به اتاق بازرگانی باز کرده ایم. در همین راستا عده ای از این ائتلاف آگاهانه صندلی ها را خالی کردند، زیرا باید برای بالندگی بخش خصوصی تلاش کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما