۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۸۶۷
یادداشت؛

واکسن کرونای داخلی از صادرات تا انقضاء

واکسن سازان ایرانی از انباشت واکسن کرونا در سردخانه شرکت ها خبر می دهند و این در حالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده نیازی به خرید واکسن جدید ندارد.
واکسن کرونای داخلی از صادرات تا انقضاء
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در آخرین جلسه مسئولان مجموعه های واکسن‌ساز کشور با کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس صحبت هایی در خصوص انباشت 18.5 میلیون دوز واکسن تولید داخل و در آستانه فساد در سردخانه‌های کشور مطرح شد که مشتری ندارند. 

از طرفی دولت هم به دلیل خرید 50 میلیون دوز واکسن خارجی و انبار‌کردن آنها دیگر امکان خرید و مصرف این واکسن‌ها را ندارد.
واکسن‌هایی که قرار بود با صادرات، صف طولانی مشتریان خارجی آنها باعث افتخار ما شود، حالا حتی مشتری داخلی هم ندارند. اما آنچه در‌ این بین دور ریخته می‌شود، صرفا 18.5 میلیون دوز واکسن داخلی نیست.
ما هزاران هزار نفر/ساعت تلاش نیروی انسانی و صدها میلیارد تومان منابع مالی را تلف کرده‌ایم.
سیدحسین صفوی رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت می گوید: دولت بیش از 60 درصد مبلغ قراردادهای خود را به واکسن‌سازان بدهکار است و چشم‌انداز مشخصی هم برای بازپرداخت این بدهی وجود ندارد.
به عبارتی ساخت واکسن کرونا نه‌تنها برای واکسن‌سازان داخلی موقعیت جدیدی خلق نکرده؛ بلکه حتی برای آنها بحران مطالبات مالی از دولت و در نتیجه مشکلاتی نظیر مشکل سرمایه در گردش را هم ایجاد کرده که می‌تواند منجر به زمین‌گیر‌شدن آنها شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما