۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۰۸۹
یادداشت سردبیر؛

نسخه واحد وزارت بهداشت برای تمام بیماران؛ پزشکان ۲ قلم دارو بنویسند!

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اقلام دارویی در نسخه پزشکان ایرانی زیاد است، گفت: در دنیا به صورت میانگین یک یا ۲ قلم دارو در نسخه می نویسند اما در ایران در هر برگ نسخه چهار تا پنج قلم دارو تجویز می شود.
نسخه واحد وزارت بهداشت برای تمام بیماران؛ پزشکان ۲ قلم دارو بنویسند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ وزیر بهداشت و معاونان وزیر بهداشت در ماه های اخیر بارها تاکید کرده اند که پزشکان باید تعداد دارو در نسخه را کاهش دهند، این در حالیست که تجویز دارو بستگی به شرایط بیمار دارد و پزشک بر اساس آموخته های خود در دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت اقدام به تجویز می کند.

یونس پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با انتقاد از نحوه نسخه نویسی پزشکان، گفت: تعداد داروها در هر نسخه باید کاهش یابد و بطور میانگین ۲ قلم دارو برای هر نسخه مناسب است.
 
چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه متوسط تجویز دارو در جهان یک و نیم قلم است، گفته بود در ایران دو برابر متوسط جهانی دارو تجویز می شود.

عین الهی تاکید کرده بود که مرجع ملی پزشکان در تجویز دارو باید «دارونامه» باشد و پزشکان خود را متعهد بدانند که خارج از آن، دارویی تجویز نکنند.

 عین اللهی گفته بود برخی از همکاران ما طبق دارونامه عمل نمی‌کنند که همین موضوع ممکن است باعث سرگردانی بیماران در یافتن دارو ‌شود.

این اظهارات در حالیست که پزشک نمی تواند سقف تجویز داشته باشد چرا که ممکن است طول درمان افزایش یابد و یا بیمار ناچار به مراجعات مکرر شود، قطعا درمان دستوری راه به جایی نخواهد برد و در هیچ جای دنیا هم به پزشکان تکلیف نمی شود که بیمار خود را با چه تعداد دارو درمان کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما