۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۲۹۶۰

همکاری های ایران و کوبا در حوزه دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همه گیری بیماری کرونا همکاری خوبی بین ایران و کوبا در زمینه تهیه واکسن ایجاد شد و دو کشور در حوزه دارو می توانند به یکدیگر کمک کنند.
وزیر بهداشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم هجدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا افزود: طرح‌های مشترک جدیدی در موسسه انستیتو پاستور داریم و همچنین در زمینه بایو تکنولوژی همکاری‌های خوبی با کوبا آغاز شده است.
اقای عین اللهی با بیان اینکه در بحث‌های پزشکی و تجهیزات پزشکی ارتباط‌های خوبی میان دو کشور وجود دارد، افزود: دانشمندان، فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی می‌توانند مبادلات خوبی با طرف کوبایی داشته باشند و ما شاهد بودیم که همکاری مشترک دو کشور برای تولید واکسن پاستو کووک بسیار موفق بود، این واکسن یکی از واکسن‌های موثر در مهار کروناست که حتی تزریق آن برای کودکان نیز مناسب است.

وی گفت: آمار مرگ و میر کرونا تک رقمی شده و این در حالی است که در چند ماه گذشته میزان فوتی‌های روزانه بیش از ۷٠٠ نفر بوده است و این تاثیر مثبت واکسیناسیون را نشان می‌دهد. ما در حوزه دارو می‌توانیم همکاری‌های خوبی با کشور کوبا داشته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما