۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۴۵۹

نیاز صنعت داروسازی به ۲۵۰ میلیون دلار در سال برای نوسازی

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: در حال حاضر سالانه کمتر از ۱۳ میلیون یورو برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات در صنعت داروسازی سرمایه گذاری می شود و این در حالیست که ما سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای ماشین آلات جدید و نوسازی نیاز داریم .
عبده زاده
دکتر محمد عبده زاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود: تجهیزات و ماشین آلات ما باید نهایتا ظرف 10 سال مستهلک و با ماشین آلات جدید جایگزین شوند که این امر نیازمند سرمایه گذاری مستمر است اما بدلیل تحریم ها و مسایل ارزی در سالهای اخیر این اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری ها برای نوسازی در صورت های مالی شرکت های داروسازی وجود دارد که می توان آنها را در سامانه کدال بورس نیز مشاهده کرد، ارقام سرمایه گذاری در سال های اخیر بسیار ناچیز بوده و کمتر از 13 میلیون یورو است.

دکتر عبده زاده خاطر نشان کرد: سال گذشته در سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی طرح بازسازی کامل صنایع داروسازی کشور را به معاون اول رییس جمهور تقدیم کردیم و رونوشتی هم وزیر صمت و وزیر بهداشت ارسال شد و جزئیات هم مشخص شده است.

وی گفت: در سال های گذشته بدلیل چند نرخی بودن ارز، صنعت داروسازی امکان بازسازی و نوسازی را از دست داد و عملا برای چندین سال پیاپی نزخ استهلاک از نرخ سرمایه گذاری بیشتر شد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما