۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۴۹۰

تعیین تکلیف مواد اولیه دارویی بعد از تعطیلات مجلس

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: موضوع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ترخیص مواد دارویی از گمرک با قید یک فوریت مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت اما با توجه به تعطیلی مجلس باید منتظر ماند تا وضعیت مشخص شود.
تعیین تکلیف مواد اولیه دارویی بعد از تعطیلات مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدعلی فاطمی افزود: دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در گمرکات باعث شده برخی شرکت‌های دارویی کالاهای خود را ترخیص نکنند، موضوع در مجلس مطرح شده اما تأخیر در تصمیم گیری برای چنین موضوعاتی به کمبود دارو دامن می‌زند.

وی ادامه داد: فعلا مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت با آن موافقت کرده است البته به نظر بنده لازم بود با سه فوریت تصویب و همان روز بررسی شود.

دکتر فاطمی با اشاره به پرداختی‌ بیمه ها به داروخانه‌ها گفت: هنوز سازمان تأمین اجتماعی مطالبات تیر و مرداد را پرداخت نکرده است، چرا داروخانه‌ها که خریدهای خود را نقدی انجام می‌دهند باید ۴۵ روز تا دو ماه منتظر بمانند تا پولشان را بگیرند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: به طور کلی بعد از اجرای طرح دارویار، شاهد ثبات قیمت دارو هستیم و قیمت برخی از اقلام دارویی نیز کاهش داشته است اما برای رفع کمبودهای دارویی باید صبر کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما