۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۹۴۹

ایران در حوزه تحقیقات و پژوهش بین ۱۵ کشوردنیا قرار دارد/ فعالیت ۱۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت

معاون تحقیقات وزیربهداشت با بیان اینکه رتبه تحقیقاتی و پژوهشی کشور در رشته‌های مختلف بین هشتم تا پانزدهم است، گفت: ۱۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند.
ایران در حوزه تحقیقات و پژوهش بین ۱۵ کشوردنیا قرار دارد/ فعالیت ۱۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، فرید نجفی معاون تحقیقات وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از طرح های پژوهشی حوزه سلامت در کشور، اظهار داشت: روند تحقیقات و فناوری جشنی نمادین است که هر سال در کشور صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال این موضوع همزمان با بیماری کرونا شده و همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان جانفشانی کرده‌اند و امروز مفتخر هستیم تا از دستاوردهایی رونمایی کنیم که برخی از آنها با کووید 19 مرتبط است.
معاون تحقیقات وزیر بهداشت گفت:رتبه ما در بحث پژوهش در سالهای اخیر چشمگیر بوده اما رتبه بندی فناوری، ابداع و اختراعات فاصله معناداری با پژوهش ما دارد.
نجفی با بیان اینکه رتبه تحقیقاتی و پژوهشی کشور در رشته‌های مختلف بین 8 تا 15 است،بیان داشت:حرکت دانشگاهها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم خیلی مهم است.
وی از فعالیت 5500 شرکت دانش بنیان در کشور خبر دادو گفت: 30 درصد یعنی 1650 شرکت از این تعداد شرکتها مربوط به حوزه سلامت هستند؛ ضمن اینکه 12600 نفر در این شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت اشتغال زایی داشته اند.
معاون تحقیقات وزیر بهداشت اضلفه کرد: کل صادرات این شرکتها 750 میلیون دلار بوده که 109 شرکت از این تعداد موفق به صادرات محصولات خود شده اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما