۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۴

کاهش ۳۶ درصدی یارانه دارو و شیرخشک

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، یارانه دارو و شیرخشک در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به میزان ۳۶ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۳۶ درصدی یارانه دارو و شیرخشک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور آورده: در قسمت اعتبارات «7» ردیف به حوزه دارو مربوط میشود که در ارتباط با اعتبارات سازمان غذا و دارو 105 درصد افزایش، یارانه دارو و شیر خشک 36 درصد کاهش، نرخ ارز 62 درصد کاهش، هیئت امنای ارزی 178 درصد افزایش و توسعه و تکمیل سامانه های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور 50 درصد افزایش نسبت به قانون بودجه 1401 داشته است.

در این گزارش تاکید شده: مطابق با قوانین بالا دستی و سیاست‌های کلی سلامت، برخورداری از خدمات درمانی و دارویی حقی همگانی بیان می‌شود. همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به اجرای این تکالیف هستند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، «۴» تبصره اصلی در ارتباط با حوزه دارو درج شده است که شامل الزام استفاده از پایانه فروشگاهی، تقلیل حقوق گمرکی کالاهای اساسی، هدفمند سازی یارانه‌ها، واریز مبالغ حاصل از فروش دارو، تجهیزات، ملزومات به حساب مجزا، تهاتر مطالبات و بدهی‌های مراکز درمانی و وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی، سازوکار قیمت گذاری دارو و ملزومات پزشکی در بسته پایه بیمه، تعیین تعرفه دارویی مطابق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور می‌شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما