۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۰۴۹

راه اندازی خط تولید ماده موثره استامینوفن

 نایب رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: برای نخستین بار خط تولید پارا آمینوفنل ماده موثره استامینوفن در کشور راه‌اندازی شد.
راه اندازی خط تولید ماده موثره استامینوفن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدمحمدرضا موسوی افزود: ساخت مواد موثر استامینوفن بر اساس دانش بومی بوده و تجهیزات خط تولید آن نیز با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلار در کشور مهیا شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه تولید استامینوفن از 2 سال پیش در دوران کرونایی که به شدت مصرف قرص و شربت افزایش یافته بود، خودکفا شده بودیم اما ماده موثر استامینوفن از چین و هند وارد می‌شد.

موسوی ادمه داد: ماده موثر تولید شده، ۹۰ درصد برای استامینوفن و ۹ درصد در صنایع دیگر کاربرد دارد و با خودکفایی در تولید آن می‌توان نیازهای کشور را برطرف کرد و آغازی برای تولید دیگر مواد موثر داروها خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: نیاز دنیا به استامینوفن ۱۷۰ هزار تن است که به ۲۰۰ هزار تن نیز افزایش می‌یابد و کشورهای چین و هند تولیدکننده این دارو هستند و ایران نیز می‌تواند به رقابت با این کشورها بپردازد.

موسوی یادآور شد: در نظر داریم به زودی ماده موثر آسپرین و متفورمین را نیز در کشور تولید کنیم. اعتقاد داریم باید در کشور داروهای ژنریک یا عمومی را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما