۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۸۳۰

سهم پنجاه درصدی تولیدات داخلی از بازار فناوری‌های تشخیص آزمایشگاهی تا سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شتابدهنده سیناپس با بیان اینکه برقراری تعامل دو طرفه بین انجمن و شتابدهنده ها بیش از هر چیز می‌تواند در شبکه سازی، تقویت اکوسیستم و بستر نوآوری باز تاثیر گذار باشد گفت: : با مرتفع کردن نیازهای نظام سلامت، تاثیرگذاری و ایجاد فناوری‌های تشخیصی، کسب سهم پنجاه درصدی تولیدات داخلی از بازار IVD تا سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.
سهم پنجاه  درصدی تولیدات داخلی از بازار فناوری‌های تشخیص آزمایشگاهی تا سال ۱۴۰۲
دکتر وحید یونسی مدیرعامل شتابدهنده سیناپس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خبردارو، با تشریح اینکه شتاب دهنده تخصصی فناوری های تشخیص آزمایشگاهی یا به اختصار IVD محصولات بیوتکنولوژِی، مهندسی و نرم افزاری هستند که در فرایند پیش بینی و تشخیص به کمک بیماران و متخصصین آزمایشگاه در کمترین زمان و با بیشترین دقت و صحت، وضعیت سلامت را بررسی کنند، تصریح کرد: توانمندی ها و تجربیاتی که در سیناپس وجود  دارد در کنار امکانات و بستری که انجمن در اختیار دارد می‌تواند آینده روشنی برای هر دو گروه ایجاد کند.
وی با بیان اینکه انجمن شرکت های دانش بنیان محل مناسبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگر افراد و شرکتهایی است که وارد انجمن شده اند، گفت: با افزایش شبکه سازی بین شرکت های دانش بنیان سلامت می توان قوی تر از قبل عمل و راهی را ایجاد کرد که به رشد چشمگیر شرکت ها کمک کنیم.
دکتر یونسی با تاکید بر تعامل دو طرفه بین انجمن شرکتهای دانش بنیان و شتابدهنده‌ها افزود: این تعامل بیش از هر چیز  می تواند در شبکه سازی، تقویت اکوسیستم و بستر نوآوری باز تاثیر گذار باشد چراکه امروز بالاترین سرمایه و ابزار یک مرکز نوآوری- فناوری گستردگی شبکه ارتباطی و توانمند سازی به اشتراک گذاری اطلاعات و دست یافته های آن مراکز می‌باشد.
مدیرعامل شتابدهنده سیناپس بیان کرد: این مجموعه با هدف گسترش و توسعه فناوری برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و کیفیت زندگی افراد جامعه با نگاه جامع به کلیه ذینفعان نظام سلامت حمایت‌های مالی، منتورشیپ، آموزش و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای توسعه محصول و کسب و کار را بر اساس مدل های شفاف مشارکتی در اختیار صاحبان ایده و فناوران کشور قرار می دهد.
وی نحوه سرمایه گذاری های این شرکت را با توجه به ارزش ایده ها، تمرکز بر ویژگی های اساسی کارآفرین و هسته استارت آپ دانست وگفت: بر اساس این معیار ها به صورت متنوع سرمایه گذاری و خدمات به تیم ها ارائه شده است و بر همین اساس استراتژی خروج شامل فروش فناوری و یا تاسیس مشترک یک شرکت نوپای دانش بنیان خواهد بود.
دکتر یونسی با تاکید بر اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت به سیاست‌های کلی کشور باز می‌گردد گفت: بهتر است برای محققان کشور همواره مشوق‌هایی وجود داشته باشند تا دستاوردهای آن‌ها تنها در قالب مقاله و پایان‌نامه نباشد.
مدیرعامل شتابدهنده سیناپس گفت: در حال حاضر اکوسیستم فناوری به سمت ایجاد محصول رفته است و ما با استفاده از توانمندی های چندین ساله برای کمک به شرکت های دانش بنیان آماده هستیم و به استارت‌آپ‌ها مشاوره می دهیم که محصول خود را چگونه وارد فاز تجاری‌سازی کنند.
مدیرعامل شتابدهنده سیناپس تاکید کرد: تاسیس یک شرکت دانش بنیان نوپا به عنوان خروجی شتابدهنده، همان قدر که به سطح و ارزش فناوری و ایده مرتبط است به ویژگی کارآفرینانه تیم نیز بستگی دارد.
دکتر یونسی با بیان اینکه در چشم اندار آتی سیناپس افزایش دسترسی برابر به فناوری‌های سلامت، کاهش هزینه های نظام سلامت و افزایش کیفیت زندگی بیماران و افراد سالم با تکیه بر علوم داده و فناوری های نوین تشخیصی را در نظر داریم گفت: با توجه به اهمیت مرتفع کردن نیازهای نظام سلامت، تاثیرگذاری و ایجاد فناوری‌های تشخیصی کسب سهم پنجاه درصدی تولیدات داخلی از بازار IVD تا سال 1402 محقق خواهد شد.
 وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای چرخه نوآوری در شرکت های دانش بنیان از منابع دولتی استفاده شده است، اکنون با وضعیت سخت اقتصادی کشور این چرخه نیز آسیب دیده است و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها نیز دچار تردید بودند اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان موثرترین نهادهای مالی به منظور حمایت از ایده‌های خلاق کسب وکار در صحنه اقتصاد، یکی ازمهمترین ابزارها هستند و حضور آنها در این اکوسیستم ضروری است.
بر اساس این گزارش، شتاب‌دهنده دانش بنیان سیناپس در بهمن سال 1397 با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری بــه عنوان اولین شتابدهنده تخصصی محصولات تشخیص آزمایشگاهی کشور تاسیس شد و دارای مجوز از پارک علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،گواهینامه ISO 56002  مدیریت نوآوری و ISO 30401 مدیریت دانش از QSسوییس است که در زمینه طراحی کیت‌های تشخیصی طراحی پلتفرم و دستگاه‌های تشخیص آزمایشگاهی، طراحی پلتفرم‌های تشخیص بربالین POCTو home test، طراحی نرم‌افزارهای تشخیصی و خدمات تشخیص آزمایشگاهی فعالیت دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما