۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۰۷۲

اجرای تعرفه گذاری پرستاری با بودجه ۶۶۰۰ میلیارد تومانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مجموعا شش هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تخصیص یافته و این طرح شامل همکاران ما در بخش های دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح است.
اجرای تعرفه گذاری پرستاری با بودجه ۶۶۰۰ میلیارد تومانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس عبادی با اشاره به تعیین ردیف بودجه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت افزود: امسال تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملیاتی می شود و در حدود ۲٠٠ هزار پرستار مشمول این طرح خواهند شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۴ سال برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری صبر کردیم و در سال جاری که تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملیاتی شود، برای ویرایش و رفع نواقص و مشکلات آن زمان خواهیم داشت.

وی گفت: برخی از خدمات ما شبانه روزی هستند، در برخی از بخش ها ارائه خدمات به صورت مستقیم انجام نمی شود. برای جلوگیری از نیاز القایی و ایجاد عدالت در توزیع منابع، با اجماع نخبگان پرستاری و اقتصاد سلامت در وزارت بهداشت مدل DRG به عنوان مدل اجرای پرداخت حقوق تعیین شده است. در روش پرداخت حقوق بر اساس DRG، تعرفه ها بر اساس تشخیص نیازهای بیماری پرداخت می شوند.

عبادی افزود: به مدل سریع سرویس پرداخت انتقادهایی وارد شده است چرا که بر اساس این مدل، احتمالا بیماران تحت تاثیر نیازهای القایی قرار بگیرند و خدماتی به آن ها ارائه شود که الزام نداشته و در اولویت بیماران نباشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما