۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۳۲۵۰

افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر بر اثر مقاومت های آنتی بیوتیکی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) اعلام کرده مرگ و میر ناشی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها ۱۵ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر بر اثر مقاومت های آنتی بیوتیکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا عنوان کرده که بدنبال استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها برای درمان کووید-19 و مبارزه با عفونت های باکتریایی در بستری های طولانی مدت در بیمارستان، بیش از 29400 نفر بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک در سال اول همه گیری جان خود را از دست داده اند.

مقاومت دارویی بدنبال استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای ضد میکروبی رخ می دهد که باعث می شود برخی از باکتری ها و میکروب ها تحت تأثیر داروها قرار نگیرند.

سال هاست که بحث تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید برای مبارزه با باکتری‌های مقاوم مطرح می شود اما شرکت های دارویی انگیزه ای برای این کار ندارند چرا که فروش آنتی‌بیوتیک‌ها چندان سودآور نیست.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرد: تقریبا 80 درصد از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان حداقل یک نوع آنتی بیوتیک دریافت کرده اند. 

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در گزارشی جداگانه اعلام کرده که سالانه 1.27 میلیون مرگ به دلیل مقاومت ضد میکروبی رخ می دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما