۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹
کد مطلب : ۳۲۸۲

گرمای هوا جان ۱۰۰۰ نفر را گرفت

سازمان بهداشت پرتغال اعلام کرد که بدنبال موج اخیر گرما در این کشور بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و هشدار داد که همه باید در برابر تغییرات آب و هوایی آماده باشند چرا که دمای هوا همچنان در حال افزایش است.
گرمای هوا جان ۱۰۰۰ نفر را گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ گراسا فریتاس رئیس سازمان بهداشت (DGS) گفت: «پرتغال جزو مناطقی از کره زمین است که ممکن است بشدت تحت تأثیر افزایش دما قرار گیرد و ما باید برای روزهای داغ آماده باشیم.»

سازمان بهداشت پرتغال قبلاً 238 مورد مرگ و میر ناشی از موج گرما را از 7 تا 13 ژوئیه گزارش کرده بود، اما تعداد تلفات در دوره منتهی به 18 جولای به 1063 نفر افزایش یافته است.

پرتغال این هفته دمای هوای بی‌سابقه ۴۷ درجه سانتیگراد را تجربه کرد. افزایش دما، خشکسالی مداوم و مدیریت ضعیف جنگل ها عامل چندین آتش سوزی گسترده در سراسر پرتغال شده است.

در انگلیس نیز آژانس ملی هواشناسی این کشور برای اولین بار هشدار قرمز را صادر کرده که به معنی وجود «خطر جانی» بر اثر گرمازدگی است.

کشورهای اروپایی، به‌‌ویژه در جنوب این قاره روز یکشنبه و همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی، نیروهای امدادی و آتش‌نشانان را برای مقابله با موج «کم‌سابقه» گرما و حریق جنگل‌ها بسیج کردند.

 دمای هوا در برخی مناطق اسپانیا به بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. در جنوب غرب فرانسه و در نزدیکی مرزهای اسپانیا هم وضعیت مشابه است، ۱۱ هزار هکتار جنگل در منطقه ژیروند طعمه حریق شده و ۱۴ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. دولت فرانسه در بسیاری از مناطق برای رویارویی با موج گرما وضعیت اضطراری اعلام کرده و از شهروندان و گردشگران می‌خواهد به‌شدت مراقب خود باشند. انتظار می‌رود در این هفته بسیاری از نواحی نوار جنوبی فرانسه از غرب تا شرق، دمای بالای ۴۰ درجه را از سر بگذرانند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما