۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۴۶۲

امضاهای طلایی اعضای کمیسیون ماده ۲۰

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر بهداشت تسهیل صدور مجوز‌ کسب و کار‌های پزشکی را خواستار شد و نسبت به امضاهای طلایی و سلیقه ای اعضای کمیسیون ماده ۲۰ هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ احسان خاندوزی در این نامه خطاب به بهرام عین اللهی نوشت: بر اساس تبصره (۴) ماده ۷ مکرر ذیل ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ابلاغی۱۴۰۱/۳/۱۲، وضع هر گونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز که خارج از چهارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز، ممنوع است. 

در صورت محدودیت منابع طبیعی یا محیط زیستی، وضع محدودیت جدید به تشخیص نهاد‌های ذی ربط، منوط به تایید هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و یا تصویب هیات وزیران مجاز است. از سوی دیگر تعداد زیادی شکایت به درگاه ملی مجوز‌ها رسیده است که اشخاص واجد شرایطی قصد دارند با سرمایه خود در نقاط مختلف کشور، درمانگاه، بیمارستان، آزمایشگاه و مرکز جراحی محدود تأسیس کنند، اما کمیسیون ماده ۲۰ درمان بدون ذکر دلیل خاصی با درخواست‌ها مخالفت کرده است.

شایان ذکر است بر اساس قانون یاد شده، صادر کننده مجوز کسب و کار حق ندارد به دلیلی به جز شرایط مصرح در درگاه ملی مجوز‌ها با درخواست مجوزی مخالفت کند و مکلف است مجوز هر شخص واجد شرایط را بدون بهانه و معطلی صادر کند.

متاسفانه ماده ۲۰ اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوبه ۱۳۶۷ به روشنی مغایر رویکرد و حکم قانون اخیر است و به اعضای کمیسیون ماده ۲۰ این قانون امضای طلایی داده تا بدون دلیل و بر اساس سلیقه شخصی به دلایلی نظیر اشباع بازار و محدودیت ظرفیت (صریحا مغایر حکم قانونی فوق) با درخواست‌های سرمایه گذاری در این حوزه مخالفت کند. از آنجایی که حذف امضا‌های طلایی و تسهیل صدور مجوز‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی سیاست دولت و وعده رییس جمهور محترم می‌باشد. خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت مقررات کمیسیون ماده ۲۰ طوری اصلاح شود تا هر گونه امضای طلایی بر فرایند صدور مجوز‌های این حوزه حذف و مجوز واجدین شرایط، در اسرع وقت صادر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما