۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۵۳۴

برای ۱۰ روز ذخایر خونی داریم

 سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: کشور امروز به اندازه ۱۰ روز ذخیره خون و فرآروده خونی دارد و لازم است که اهدای خون به طور مستمر صورت بگیرد.
برای ۱۰ روز ذخایر خونی داریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس صداقت با اشاره به تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از انواع محصولات خونی در پنج ماه نخست سال افزود: خون و فرآورده‌های خونی یک ماده بیولوژیک و زنده هستند و ذخایر خونی یک طول عمر مشخصی دارند.

وی ادامه داد: برخی از بیماران به دلیل اختلالات خونی یا اختلال انعقادی نیاز دارند که به صورت مستمر خون و فرآورده‌های خونی را دریافت کنند همچنین برخی از افراد در معرض جراحی‌های مختلف قرار دارند که در حین عمل و پس از آن نیاز به خون دارند. برخی دیگر از هموطنان نیز به دلیل حوادث به ویژه سوانح ترافیکی نیاز به خون پیدا می‌کنند که این عوامل مصرف خون در کشور را افزایش می‌دهد. 

صداقت تأکید کرد: شاخص اهدای خون در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲.۸ درصد رشد داشته است اما شاخص اهدای خون بانوان در کشور ما در پنج ماه نخست سال جاری به صورت چشمگیری کمتر از متوسط کشورهای توسعه یافته و تقریباً حدود ۴.۴ درصد برآورد شده است. آقایان در سال ۴ بار و بانوان ۳ بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تمامی مراکز اهدای خون در روز اربعین حسینی باز هستند و پذیرای اهدا کنندگان و مردم سوگوار هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما