۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۵۳۶

هزینه درمان ۶۵ ساله ها در تمام شهرها رایگان است

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر تأمین اجتماعی در همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی حتی شهرستان‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان ملکی دارد می‌توانند رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند و سهم پرداختی بیمار برای این افراد صفر درصد است.
هزینه درمان ۶۵ ساله ها در تمام شهرها رایگان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شهرام غفاری افزود: متأسفانه بعضی از مراکز دانشگاهی شرط اجرای این طرح را ابلاغ از سوی ستاد مرکزی وزارت بهداشت می‌دانند و برخی از بیمارستان‌های دولتی هنوز تمایل به همکاری ندارند و ترجیح می‌دهند که هزینه ۱۰ درصد سهم پرداخت بیمار (فرانشیز) را مستقیم از بیمار دریافت کنند تا اینکه منتظر شوند بیمه تامین اجتماعی به آن‌ها پرداخت کند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با پایه ریزی طرح حفاظت مالی افراد تحت پوشش، این امکان را فراهم کرده تا بیمه‌شدگان این سازمان بتوانند در مناطقی که سازمان تأمین اجتماعی مراکز درمانی ملکی ندارد، با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و آموزشگاهی بصورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه این طرح به طور کلی هزینه‌های ساخت بیمارستان و درمانگاه را برای سازمان کاهش می‌دهد؛ گفت: سازمان تأمین اجتماعی در همه نقاط کشور افراد تحت پوشش دارد اما این امکان که بخواهیم همه جا درمانگاه یا بیمارستان احداث کنیم، غیرممکن است.

غفاری افزود: این اقدام برای حمایت از ۳ میلیون نفر از سالمندان تحت پوشش این سازمان است تا فارغ از اینکه افراد در شهرهایشان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی دسترسی دارند یا نه، بتوانند از خدمات رایگان درمانی بهره‌مند شوند و در نقاط دور و نزدیک با مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی خدمات مورد نیاز از جمله بستری را رایگان داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی دستورالعمل اجرای این طرح را به همه مدیران استانی ابلاغ کرده و از ستاد مرکزی وزارت بهداشت هم درخواست شده است این مهم را اطلاع‌رسانی کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما