۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۳۹۱۰

بودجه طرح دارویار؛ ۷۱ هزار میلیارد پیش بینی و ۶ هزار میلیارد تخصیص

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از ۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده برای طرح دارویار تنها ۶ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که آن هم به بخش خصوصی پرداخت شده و هنوز به دانشگاه ها و وزارت بهداشت مبلغی تعلق نگرفته است.
بودجه طرح دارویار؛ ۷۱ هزار میلیارد پیش بینی و ۶ هزار میلیارد تخصیص
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی در تشریح نشست امروز (دوشنبه، 12 دی ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد منابع و مصارف بودجه 1401 و وضعیت بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 1402، گفت: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که تحقق بودجه، به موقع و در راستای قانون باشد و اگر قرار است در حوزه سلامت موفقیتی داشته باشیم نیاز به اعتبارات و منابع پایداری داریم که اطمینان بخش باشند.

وی ادامه داد: باید حواسمان باشد که اگر قرار است از هزینه های اضافی جلوگیری و منابع در جای خود هزینه شود، لازم است امورات مردم در حوزه بهداشت و درمان در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده انجام شود یعنی هر خدمتی که قرار است برای فرد ارزان تر تمام شود باید در این سیستم تعریف شود، بنابراین باید ایرادات نظام ارجاع و پزشک خانواده در برنامه های آتی حل و فصل و نقشه و برنامه دقیق ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: از نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نظام سلامت نظامی یکپارچه است بنابراین حوزه آموزش، پژوهش، درمان و حتی مقوله پیشگیری و بهداشت باید به درستی کنار هم تعریف شوند زیرا واگذاری این مباحث به دستگاه های دیگر، کار را در مرحله اجرا و نظارت با مشکل مواجه می کند بنابراین پیشنهاد می شود پراکندگی بودجه ای که وجود دارد یکپارچه اتفاق بیفتد.

وی افزود: نماینده سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز اعلام کرد که منابع طرح تحول، بیمه سلامت و پزشک خانواده به جدول 7 بودجه منتقل شده و بحث تغذیه دانشجویی، طب ایرانی و ناباروری در بودجه 1402 دیده شده و تملک هم رشد خوبی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما