۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۹۵۵

اثر بخشی ۸۳ درصدی واکسن مدرنا در برابر ویروس RSV

واکسن mRNA شرکت مدرنا توانسته در پیشگیری از ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) به میزان ۸۳.۷ درصد کارایی داشته باشد.
اثر بخشی ۸۳ درصدی واکسن مدرنا در برابر ویروس RSV
به گزراش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ در یک کارآزمایی بالینی با مشارکت حدود 37000 نفر از افراد بالای 60 سال، اثر بخشی واکسن RSV ارزیابی شده است و شرکت مدرنا قصد دارد واکسن خود موسوم به "mRNA-1345" را برای تایید در سراسر جهان از نیمه اول سال 2023 عرضه کند.

ویروس RSV علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند اما می تواند برای کودکان خردسال و افراد مسن کشنده باشد، این ویروس منجر به مرگ حدود 14000 نفر از بزرگسالان بالای 65 سال می شود، پاییز امسال این بیماری در کنار آنفولانزا و COVID-19 افزایش یافت.

شرکت های Pfizer و GSK اواخر سال گذشته واکسن هایی را علیه ویروس RSV تولید کردند، واکسن RSV فایزر 66.7 درصد اثربخشی نشان داد.

تایلر وَن بورن، تحلیلگر Cowen اعلام کرده که بازار واکسن RSV می تواند بیش از 10 میلیارد دلار در جهان ارزش داشته باشد و نیمی از حجم تولید آن در آمریکا است.

نتایج کارآزمایی واکسن مدرنا نشان داده که این واکسن بی خطر بوده و شایع ترین عوارض جانبی آن شامل درد محل تزریق، خستگی و سردرد است. هیچ نگرانی در مورد میوکاردیت (نوعی التهاب قلبی که با واکسن‌های mRNA COVID مرتبط بود)، مشاهده نشده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما