۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۰۶۶

یک ریال بابت تعرفه پرستاری پرداخت نشد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در بیانیه‌ای، از وزارت بهداشت و شخصِ وزیر برای عدم اجرای قوانین و مصوبات پرستاری به شدت انتقاد کرد.
یک ریال بابت تعرفه پرستاری پرداخت نشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در متن بیانیه محمد میرزابیگی، آمده است:
​​است:
وزیری که نه به قانون، نه دستورات و منویات رهبری و نه دستورات صریح رئیس‌جمهور و نه توجه به مطالبات بر حق کارکنان دستگاه، هیچ پایبندی ندارد؛ و هیچ احترامی قائل نیست؛ می‌بایست سریع‌تر نسبت او با دولت فعلی روشن شود.

رؤسای قوا مواظب پوست‌های خربزه‌هایی که وزارت بهداشت با عناوینی چون افتتاح مثلاً کلان پروژه‌ها زیر پایشان می‌اندازد، باشند.

هیأت حاکمه پیدا و پنهان فعلی وزارت بهداشت، در موارد زیادی از جمله در موضوع نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری؛ به‌کارگیری نیروهای مظلوم؛ خدوم و جان بر کف طرحی و تمدید طرح ایام مخوف کرونا و در برخورد با کمبود شدید و مزمن نیرو به ویژه در دو سال گذشته؛ دقیقاً به جای اطاعت از قانون؛ منویات رهبری و دستورات صریح رئیس‌جمهور؛ بیشتر نقش تقابل و تضاد را بازی کرده و به رغم جلسات، مکاتبات متعدد و تذکرات خیرخواهانه، علاج جویانه؛ ذره‌ای از مواضع غیر اصولی و لجوجانه خود کوتاه نیامدند و هرگز نصیحت‌ها و مشورت‌های دلسوزانه، و صادقانه سازمان نظام پرستاری را گوش نکردند و هر روز بدتر از روز قبل و هر ماه فاجعه‌بارتر از ماه قبل عمل کردند.

و این روزها؛ جریان حاکم بر وزارت بهداشت آنقدر لجبازانه و خودخواهانه عمل می‌کند که هر آنچه را که رهبری در دو سال گذشته تأکید و اصرار فرموده‌اند و هر آنچه را که رئیس‌جمهور نیز دستور داده‌اند و هر آنچه را که قانون مصوب مجلس بر آن تأکید می‌کند؛ گویا در وزارت بهداشت بدون اغماض به عنوان اهداف مورد حمله چریکی تیم حاکم تعریف می‌شود و بی محابا این موارد از مدافعین و کارکنان فداکار از جان گذشته نظام سلامت به تاراج و یغما می‌رود؛ لیکن به سرعت و به راحتی برای جمع محدودتری بدون سقف و کف و بدون محدودیت؛ تقسیم و تسهیم می‌شود.

البته پیگیری‌های مستمر ما در سازمان نظام پرستاری؛ مبنی بر تأکید بر اجرای قانون، دستورات رهبری و رئیس‌جمهور هر چند از ناحیه دولت و شخص رئیس‌جمهور، معاون اول وی و سایر وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با اقبال و استقبال روبرو شد، اما هر چه را که قانون؛ رهبری و رئیس‌جمهور و هیأت دولت؛ بیشتر مورد تأکید قرار می‌دهند؛ در وزارت بهداشت؛ هیأت حاکمه فعلی با آنها بدتر برخورد می‌کنند.

لذا بعد از مکاتبات مکرر و پیگیری های شبانه روزی و عدم نتیجه گیری متناسب، صبر ما لبریز شده و صراحتاً اعلام می‌کنیم:

۱- تا این لحظه یک جمله از قانون تعرفه‌گذاری به رغم یک سال و سه ماه وعده و وعید و به رغم ابلاغ مکتوبات متعدد تصویب بودجه اعتبار متناسب در مجلس اما در عمل هنوز اجرا نشده و هیچ گونه پرداختی؛ حتی یک ریال بر مبنای این قانون به پرستاران صورت نگرفته است.

۲- تا این لحظه به رغم دستورات رهبری؛ ریاست جمهوری و…، یک نفر از پرستاران جوان دهه هفتاد و مدافعین سلامت طرحی و تمدید طرح ایام کرونا با هیچ ضابطه‌ای به کارگیری نشده‌اند و بدترین بداخلاقی اجتماعی در کشور ما رقم خورده است.

۳- در یک سال و نیم گذشته یک جمله از پیگیری‌ها؛ مکاتبات و فریادهای خیرخواهانه ما و دستورات صریح رئیس‌جمهور را و حتی موافقت‌های اولیه خودِ وزیر بهداشت را تیم حاکم بر وزارت مذکور نه تنها اجرایی نکرده‌اند، بلکه در کمال تعجب و تأسف؛ در قبال آنها خودِ وزیر و اطرافیانش گارد آهنین و بی‌سابقه‌ای گرفته‌اند که در هیچ وزارتی از ادوار قبل این مدل رفتار با سرمایه‌های انسانی نظام سلامت وجود نداشته و در نتیجه همه اینها؛ منجر به دلسردی، عصبانیت و بی‌انگیزگی شدید مدافعین سلامت و پرستاران شده، به‌گونه‌ای که آمار مهاجرت جوانان و نخبگان این رشته و پرستاران سرآمدی که کرونا را از نفس انداختند؛ این روزها زیاد و نگران‌کننده شده است.

حال با این شرایط و با کمبودهای مزمن و مفرط نیرو و بی‌انگیزگی بی‌سابقه مدافعین سلامت، اصرار هیأت حاکمه این وزارت بر افتتاح برخی کلان‌پروژه‌ها و کلان بیمارستان‌ها و…، بدون به‌کارگیری نیروی متناسب، در این شرایط به انداختن پوست خربزه زیر پای مسئولین عزیز و بویژه رؤسای قوا، توسط وزارت بهداشت بیشتر شبیه است تا به واقعیت خدمت به مردم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما