۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۰۲۷

افزودن ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در جنوب تهران، تا پایان خرداد ۹۹

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت تغییراتی در توزیع تخت‌های بیمارستانی انجام شد، افزود: تا پایان خرداد ماه سال آینده ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در جنوب تهران اضافه می ‌شود.
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر قاسم جان بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی پوشش همگانی سلامت، با بیان اینکه برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت همه بخش‌ها باید در نظر گرفته شوند، گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های ما در حوزه سلامت و درمان این است که بیمارستان‌های ما مردم محور نیستند که باید به این سمت حرکت کنیم و نیازمند اصلاحاتی هستیم.
 
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت تغییراتی در توزیع تخت‌ها انجام شد، افزود: بر این اساس توزیع تخت‌ها به عدالت نزدیک ‌تر شده و می‌شود؛ به طوری که ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان خردادماه در جنوب تهران اضافه می ‌شود. باید توجه کرد که شاخص تخت در برخی از این مناطق نیم و نزدیک به صفر بوده است و در حال رفع این مشکلات هستیم.
 دکتر جان بابایی ادامه داد: همچنین، در قالب طرح تحول سلامت ۲۵۰ کلینیک ویژه به بهره‌برداری رسید که این اقدامات هزینه‌های سلامت را کاهش می ‌دهد. یکی از اقدامات خوبی که اخیرا آغاز شده، بحث آموزش مدیران بیمارستانی است. اعتباربخشی و حضور ۱۰۰ ارزیاب برای اعتباربخشی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم که بحث کیفیت را هم در اعتباربخشی ببینیم.
 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۰۰ گایدلاین تدوین شده و نیمی از آنها خرید راهبردی شده‌ اند؛ به طوری که در حوزه‌هایی مانند داروهای گران قیمت اجرا می‌شوند. همچنین، ۴۰۰ بیمارستان از ۶۰۰ بیمارستان ما اسنادشان را به صورت الکترونیکی برای بیمه می‌ فرستند.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما