۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۲۸۸۱

در فروش اینترنتی اصالت سنجی دارو ممکن نیست

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، خرید و فروش اینترنتی دارو را به علت نبود امکان اصالت سنجی دارو ممنوع اعلام کرد.
فروش دارو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علیرضا رحیم نیا گفت:در فروش اینترنتی دارو پزشک تجویز کننده یا کسی که استفاده از دارو را توصیه کرده است، مشخص نیست.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود:حتی ممکن است قبلاً فردی دارو را طبق تجویز پزشک خود استفاده می‌کرد در ویزیت‌های بعدی تغییر کند؛ قاعدتاً در داروخانه‌ها هم دارو‌های خاص بدون نسخه به مریض داده نمی‌شود.
علیرضا رحیم نیا گفت: در فروش اینترنتی این حساسیت قابل کنترل نیست و همچنین مشخص نیست آنچه در فروش اینترنتی به دست بیمار می‌رسد داروی واقعی است یا داروی تقلبی، از این رو اصالت سنجی دارو در خرید و فروش اینترنتی قابل کنترل نیست.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: دارو‌هایی که وارداتی هستند نیز برچسب اصالت می‌خورند، در واقع هر دارویی کد مخصوصی دارد که تولید دارو، شرکت تولید کننده و تاریخ مصرف را مشخص می‌کند، اما در دارو‌هایی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند این امکان وجود ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما