۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۸۹۵
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

چهار پیش شرط حذف ارز ترجیحی دارو

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از چهار پیش شرط مورد نیاز برای حذف ارز ترجیحی دارو خبر داد و گفت: اگر این شروط اجرا نشوند در مسیر ساماندهی ارز ترجیحی دچار مشکل می شویم.
دکتر مهدی ناصحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود؛ در ابتدا باید یک برنامه زمانبندی شده برای ساماندهی ارز دارو داشته باشیم و سپس بلحاظ تامین اعتبارات به حمایت کامل سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم.

وی گفت: تامین اعتبارات کامل از این جهت مهم است که باید در ابتدا مطالبات قبلی مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شود و مقادیری هم بصورت علی الحساب در اختیار بیمه ها قرار بگیرد تا بتوانند پرداخت های خود را بموقع انجام دهند چرا که با حذف ارز ترجیحی قطعا نقدینگی داروخانه ها کاهش می یابد و اگر پرداخت ها بموقع نباشد، زنجیره تامین دارو آسیب می بیند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از دیگر شروط ساماندهی ارز ترجیحی را تکمیل نسخه نویسی الکترونیک خواند و تاکید کرد: اگر نسخه نویسی الکترونیک نباشد، مسیر ایجاد تغییر در ارز ترجیحی مسیر روشنی نخواهد بود و ما برای اعمال قواعد در این مسیر به نسخه الکترونیک نیاز داریم.

دکتر مهدی ناصحی افزود: همچنین باید پوشش همگانی بیمه را گسترش دهیم و همه مردم تحت پوشش باشند تا بتوانیم ارز ترجیحی را ساماندهی کنیم. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما