۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۳۰۱۳
ایران هلث؛

بدهی ۳ هزار میلیاردی مراکز درمانی به شرکت های تجهیزات پزشکی

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی گفت: مراکز درمانی پول تجهیزات پزشکی را بموقع نمی دهند و شرکت های ما ۳ هزار میلیارد تومان طلب دارند از طرفی برای تامین نقدینگی بانک ها با بهره بالا به ما تسهیلات می دهند.
ایران هلث
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مجید روحی در حاشیه سومین روز از نمایشگاه ایران هلث با اشاره به مشکلات حوزه تجهیزات افزود: بازار تجهیزات پزشکی در ایران ۷.۲ میلیارد دلار است که ۵ میلیارد دلار آن تولید داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود، بزرگترین معظل ما بحث رگولاتوری و دخالت های دولت است که به نوعی  تحریم داخلی است و خیلی از کارهای ما کارشناس محور شده و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، گاهی مواد اولیه بیش از یک سال در گمرک منتظر ترخیص می مانند. 

روحی گفت: در تامین نقدینگی نیاز داریم تا بهره بانکی کاهش یابد اما متاسفانه حتی در حوزه دانش بنیان نیز تا 12 درصد بهره بانکی دریافت می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی درادامه با اشاره به بدهی مراکز درمانی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: ما حدود ٣ هزار میلیارد تومان از مراکز درمانی طلب داریم و مراکز درمانی به شکل نسیه تجهیزات پزشکی را خریداری می‌کنند. این قبیل اقدامات به تولید و تامین ضربه می‌زنند.

روحی ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت در سال های اخیر شرایط تامین تجهیزات پزشکی بسیار خوب بوده است. هم اکنون ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شوند و بیش از هزار شرکت فعال داریم که از بین آنها ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما