۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۰۱۵

اضافه شدن چندین بیماری‌ به صندوق حمایت از بیماران خاص

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اضافه شدن بیماری های جدید شامل پیوندهای قلب، کلیه، ریه و بیمارهای ناشی از سکته قلبی و مغزی ، اوتیسم و ام اس به فهرست حمایت های بیمه ای بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.
بیماران خاص
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ جلیل میرمحمدی افزود: در این بسته حمایتی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است و منتظریم تفاهم نامه حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص و صعب العلاج در هیأت وزیران تصویب و اجرایی شود.

وی درباره تأکید قانون بر اجرای پوشش بیمه همگانی و ضرورت آن افزود: در سال ۱۴۰۰، کمیسیون تلفیق و در صحن مجلس در بند دال «د» تبصره ۱۷، عددی حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای ۲ وزارت خانه در نظر گرفت، ابتدا برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که مکلف شد کدملی سه دهک پایین جمعه را در اختیار بیمه سلامت قرار دهد، همچنین بیمه سلامت از وزارت بهداشت نیز مکلف شد بدون هیچ هزینه‌ای افراد فاقد بیمه را بیمه کند.

جلیل میرمحمدی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس در بند الحاقی ۸ تبصره ۱۷، به کمک سازمان‌های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت آمد و با ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج و اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای این بیماران و در کنار ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بخشی از مشکلات درمانی این بیماران کاسته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما