۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۰۴۲

عدم اصلاح قیمت ها استخوان های صنعت را خرد کرده است

مدير عامل شركت بيودارو گفت: ما هر ساله شاهد تورم های ۳۰ تا ۴۰ درصدی هستیم اما ۳ سال است که قیمت دارو ثابت مانده و این روند باعث شده تا صدای شکسته شدن استخوان های صنعت به گوش برسد.
دکتر شاه بختی
دکتر محمد شاه بختی عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو و مدير عامل شركت بيودارو در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود:پشت هر محاسبه پرداختی یک منطق ریاضی وجود دارد، ما در سال های گذشته تورم های افسار گسیخته را شاهد بودیم و بر اساس اعلام رسمی سالانه حداقل 30 الی 40 درصد تورم در کشور وجود دارد.

وی گفت: تمام هزینه های شرکت ها مربوط به نرخ ارز نیست که با ارز ترجیحی جبران شوند بلکه بیش از 50 درصد هزینه ها براساس ریال تحمیل می شود. هر سال با توجه به نرخ تورم، هزینه های شرکت ها نیز افزایش می یابد اما 3 سال است که قیمت داروهای ما یک ریال افزایش پیدا نکرده است.
 
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو تاکید کرد: امسال حقوق پرسنل شرکتهای دارویی حداقل 50 درصد افزایش یافته اما درآمدها هیچ تغییری نکرده است، از طرفی مواد اولیه و هزینه حمل و نقل نیز افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: ما متعهدیم تا از کیفیت نکاهیم و بر سر تعهد خود ایستاده ایم، وقتی هزینه ها چند برابر می شود ولی محصول نهایی افزایش قیمت پیدا نمی کند، ادامه این روند در نهایت باعث توقف تامین دارو می شود، هم اکنون در حوزه داروهای ما صدای شکسته شدن استخوان های صنعت پلاسما به گوش می رسد.

دکتر شاه بختی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید بر کیفیت تمرکز کند و تعیین قیمت را به وزارت صنعت واگذار کند. وقتی شرکت های معتبر زیان ده شوند و نتوانند ادامه دهند، وزارت بهداشت ناچار خواهد شد از منابع نامشخص و با هزینه های بالاتری دارو را تامین کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما