۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۳۰۶۶

درمان ناباروری را چه زمانی باید آغاز کرد؟

کارشناس مامایی گفت: معمولا ۱۰ الی ۱۵ درصد از زوج های ۲۰ تا ۴۵ ساله در کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند و بسته به سنی که دارند می توان زمان آغاز درمان ها تعیین کرد.
ناباروری
زهرا گوهری کارشناس زنان، زایمان و مامایی در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ با اشاره به زمان آغاز درمان های ناباروری افزود: زوج هایی که کمتر از ۳۵ سال سن دارند چنانچه بعد از یکسال تلاش برای باروری، موفق نشوند بعنوان نابارور تلقی می شوند اما برای زوج های بالای ۳۵ سال در صورتی که بعد از ۶ ماه تلاش موفق نشوند باید درمان ها را آغاز کنند. 

وی گفت: بر اساس آمارها یک سوم ناباروری ها مربوط به مشکلات آقایان، یک سوم مشکلات خانم ها و در  یک سوم موارد هم هر دو طرف دچار مشکل هستند.

گوهری تصریح کرد: عوامل تاثیر گذار در ناباروری خانم ها عمدتا شامل اختلالات قائدگی، مشکلات هورمونی، تخمدان پلی کیستیک، جراحی های لگنی و  آندومتریوز می باشند، از طرفی لوله های فالوپ رحمی که دچار آسیب شده اند نیز می توانند در خانم ها باعث ناباروری یا حاملگی خارج از رحم شوند.

وی گفت: معمولا آقایانی که مصرف بیش از حد دخانیات، مواد مخدر و الکل دارند و یا دچار اضافه وزن هستند با مشکلات ناباروری دست و پنجه نرم می کنند . 

گوهری افزود: زوجینی که مشکل ناباروری دارند باید تخت نظر متخصص زنان و متخصص اورولوژی درمان خود را آغاز کنند، چنانچه با مصرف دارو مشکل حل نشد می توان از روش هایی نظیر IVF و IUI استفاده کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما