۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۰۸۵
سازمان جهانی بهداشت؛

تماس نزدیک اصلی ترین راه انتقال آبله میمون

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: بیش از هزار مورد ابتلا به آبله میمون در کشورهای مختلف خارج از آفریقا گزارش شده است و تماس نزدیک بین فردی اصلی ترین راه انتشار بوده، هنوز خطر انتقال از طریق هوا (آئروسل) مشخص نیست.
بهداشت جهانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در ژنو گفت: خطر ابتلا به آبله میمون در کشورهای غیر بومی افزایش یافته است، منشاء این ویروس عموما بخش هایی از قاره آفریقا بود اما اکنون در سراسر جهان مشاهده شده است هر چند هنوز هم می توان در این مرحله، از گسترش بیشتر آن پیشگیری کرد.

وی افزود: بیست و نه کشور خارج از آفریقا موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند ولی خوشبختانه هنوز هیچ کدام موارد مرگ و میر نداشتند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت که امسال بیش از 1400 مورد مشکوک به آبله میمون در آفریقا با 66 مورد مرگ و میر وجود داشته است. کشورهایی که از ذخایر واکسن برخوردار هستند باید از آن برای حفظ سلامت افرادی که در معرض بیماری قرار دارند همچون کادر درمان و پرسنل آزمایشگاهی استفاده کنند.

وی گفت: شیوع این بیماری در برخی کشورها حکایت از انتقال درون جامعه دارد و  سازمان جهانی بهداشت به افراد مبتلا به آبله میمون توصیه می کند در خانه قرنطینه شوند. برخی از کشورها اقدام به تزریق واکسن آبله به افرادی کرده‌اند که در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی قرار دارند. همچنین ایالات متحده محموله‌هایی از واکسن را در چندین ایالت توزیع کرده تا از گسترش هر چه بیشتر ویروس جلوگیری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما