۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۳۰۹۲

هزار و ۳۳۵ شکایت از جراحی های زیبایی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی گفت: سال گذشته بدلیل قصور پزشکی در جراحی های زیبایی و پلاستیک برای هزار و ۳۳۵ شاکی تشکیل پرونده دادیم البته رتبه نخست قصور پزشکی متعلق به رشته زنان و زایمان است.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بابک سلحشور افزود: در سال گذشته بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی و بر مبنای موضوع کمیسیون قصور در همه نوبت‌های رسیدگی رشته جراحی زنان و زایمان با ۲۶۳۸ نفر شاکی در رتبه اول بعد ازآن رشته جراحی عمومی با ۲۰۰۹ نفر در رتبه دوم و دندانپزشکی با ۱۸۲۹ نفر در رتبه سوم قرار داشت.

وی گفت: تعداد اعمال جراحی زیبایی یا مداخلات زیبایی در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته یا کشورهای منطقه زیاد است. اگرچه آمار دقیقی دراین خصوص نداریم، اما می دانیم که آمار اقدامات زیبایی در کشورما نسبت به جمیعت ما زیاد است و طبیعی است که هرچه این گونه اعمال و اقدامات بیشتر باشد، احتمال قصور هم درآنها بیشتر خواهد بود.

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی افزود:تعداد پرونده های قصور پزشکی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد بیشتر از 1399 بود بطوری که در سال گذشته ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده قصور پزشکی در نوبت های مختلف بررسی شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۸۳ پرونده محکوم و ۶هزارو ۵۳۷ هزار پرونده هم تبرئه شدند یعنی ۴۷ درصد از پرونده های قصورمحکوم و ۵۳ درصد هم تبرئه شدند.

وی عنوان کرد: دررشته زنان و زایمان نیز به دلیل اینکه حساسیت این رشته زیاد است و یک رشته تلفیقی محسوب می شود و دو نفر (مادر و کودک) درآن درگیر هستند و از سویی دیگر رشته زنان و زایمان اقدامات درمانی پیچیده ای دارد به همین دلایل هم احتمال قصور و شکایت در آن بیشتر می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما