۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۱۴۴
حسینعلی شهریاری:

کمیته قیمت گذاری دارو باید اصلاح شود

رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دارو در کمیته ای که زیر مجموعه سازمان غذا و دارو است قیمت گذاری می شود و متاسفانه سازمان های بیمه گر که تامین کننده منابع هستند در آنجا حضور ندارند برای همین هزینه ها را پوشش نمی دهند.
شهریاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسنعلی شهریاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه دارو افزود: کمیته قیمت گذاری دارو باید اصلاح شود، موضوع دارو هیچ وقت تابع تنظیم بازار نبوده و در این خصوص عواملی مثل جزء فنی، حرفه ای و سیاستی وجود دارد اما دولت ها با جزء سیاستی مسئله دارو را کنترل می کنند.

وی ادامه داد: حقوق و دستمزد کارگران، هزینه های بسته بندی و هزینه های ماده موثره در قیمت تمام شده دارو اثرگذار هستند، از سال 97 هزینه های بسته بندی دارو 4 برابر، مواد موثره 2/5 برابر، مواد جانبی 3/8 برابر و دستمزدها 3/5 برابر رشد داشته و با این قیمت گذاری شرکت ها به نقطه سر به سر رسیده اند.

دکتر شهریاری افزود: قیمت گذاری مکمل ها هم به سندیکاها داده شده که وزیر بهداشت هم دستور داده این موضوع باید از دست سندیکاها خارج شود. در خصوص حذف ارز دولتی هم هنوز ارز قابل توجهی به دارو اختصاص نیافته است و با اینکه سه ماه از سال گذشته هنوز رقم لازم تخصیص نیافته است.

وی گفت: برای تامین داروی بیماران خاص نیز اعلام شده که باید صندوقی تشکیل شود تا منابع تخصیص یابد، سازمان برنامه و بودجه باید بر تشکیل این صندوق نظارت کند البته هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است. بنظر بنده تا زمانی که صندوق تشکیل نشود، سازمان برنامه و بودجه پولی نخواهد داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما