۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۳۱۶۵

رییس جمهور: ارز ترجیحی دارو فعلا قطع نمی شود

رییس جمهور گفت: دارو باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد اما زیرساخت ما در بیمه‌ها فراهم نیست و تا این زیرساخت فراهم نشود، ارز ترجیحی دارو قطع نمی‌شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید ابراهیم رئیسی افزود: از ارز ترجیحی استفاده نادرست می شد و بخشی از آن حتما در سفره مردم نمی رفت و دست دلال ها بود. ادامه این وضعیت فاصله طبقاتی را بیشتر می کرد. حتی کالاهایی که ارز ترجیحی گرفته بودند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد گران شدند، یعنی ارز ترجیحی مشکلی را حل نکرده بود.

وی با تاکید بر این که توزیع عادلانه یارانه ها گامی برای کاهش فاصله طبقاتی است، گفت: ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را در ۲۰ روز پرداخت کردیم. ماهی ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه دولت قبل را می پردازیم و این بجز حقوق و دستمزدها است.

آقای رئیسی ادامه داد: ما وارد اصلاح اقتصادی مهمی شدیم، هم الزام قانون بر اجرای این اصلاح اقتصادی بود و هم شرایط ما را ملزم می کرد.

رئیس جمهور گفت: برای تحقق این مهم باید افکار عمومی را اقناع می کردیم، این اصلاح اقتصادی باید قبل از دولت ما اتفاق می افتاد اگر این کار یک یا دو سال قبل انجام می شد هزینه اش خیلی کمتر می شد این کار هزینه داشت ولی قطعاً هزینه آن از سال بعد کمتر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما