۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۱۹۴

اتصال ١١۶۴ مولکول داروی ژنریک به تیتک تا پایان سال

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ١١۶۴ مولکول داروی ژنریک تا پایان سال به سامانه تیتک متصل می شوند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی امروز جمعه دهم تیر ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی افزود: تاکنون در سامانه تیتک ۲۰ هزار میلیارد تومان توزیع و فروش دارو به ثبت رسیده است و از فروش ۲۳۰ هزار داروی تاریخ مصرف گذشته جلوگیری شده است چرا که با ثبت شماره سریال، از فروش داروی تاریخ انقضا گذشته جلوگیری می شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای مهم، اتصال سامانه به بیمارستان‌های دولتی است اما متأسفانه زنجیره تولید و توزیع تجهیزات پزشکی خیلی آشفته است. قیمت سمعک را مشمول استعلام کردیم، اما انجمن ناشنوایان و کم شنوایان همکاری نکردند. به همین دلیل در زنجیره تجهیزات پزشکی باید کارهای بیشتری انجام دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: نظام ردیابی با هدف جلوگیری از ورود کالای قاچاق و تقلبی در سال ٩۴ راه اندازی شد که یک ابرسامانه دانش بنیان با ٢٧ زیر سامانه است و فرایند‌ها را از ابتدا تا انتها رصد و پایش می کند.

دارایی گفت: این سامانه برای شفاف سازی ثبت ذینفعان و کنترل فرآورده‌های سلامت محور راه اندازی شده است و در آن یک میلیون فرآورده شناسه گرفته اند، ٨ هزار شرکت با این سامانه در حال همکاری هستند و مسیر ثبت سفارش کالا را به سامانه جامع تجارت و کمرگ متصل کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ٧۶۴ قلم داروی ژنریک از ٣٣۶۶ مولکول داروی ژنریک تا پایان مسیر ارزیابی می‌شوند و ١١۶۴ مولکول داروی ژنریک تا پایان سال به سامانه متصل می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما