۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۲۴۰

۵۵ درصد افراد دوز سوم را تزریق نکرده اند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از آبان ۱۴۰۰ واردات واکسن نداشتیم البته نیاز هم نبود مشکل اصلی نبود مصرف کننده است و ۵۵ درصد افرادی که انتظار داشتیم دز سوم واکسن را بزنند مراجعه نکرده اند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر کمال حیدری افزود: نگران این هستیم که برای دز یادآور نیز استقبال کم باشد و با مشکلات و تلفات زیاد رو به رو شویم.


وی گفت: در کشور سویه A۵ کرونا در حال گسترش است و روز گذشته در کشور ۱۷ درصد از مراجعه کنندگان درگیر سویه A۵ کرونا بودند.

معاون بهداشت عنوان کرد: در زیر سویه‌های جدید کرونا هر یک نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند در حالی که این عدد در خود سویه امیکرون ۱۰ نفر بود.

دکتر حیدری افزود: دز یادآور برای تمامی افرادی که شش ماه از تزریق قبلی آن‌ها گذشته، نیاز است و اگر زدن ماسک نیز رعایت شود کشور با تلفات کمتری مواجه خواهد شد.

وی گفت: در رفت و آمد با افرادی که از سفر حج برگشته اند، حتما مراقبت‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و ضد عفونی دست‌ها انجام شود. به دلیل ازدحام زیاد در سفر حج و حضور مردم از سراسر جهان، ممکن است بعضی حجاج مبتلا به بیماری‌های تنفسی باشند.

دکتر حیدری ادامه داد: مراجعه به بیمارستان‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مردم با تزریق واکسن، زدن ماسک و عدم شرکت در تجمعات می‌توانند این زنجیره را متوقف کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما