۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۳۲۹۵

تغییر سقف پوشش بیمه‌ای داروها از حداقل قیمت‌ به پرمصرف‌ترین

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در طرح دارویار سقف پوشش بیمه را از حداقل قیمت داروها به پرمصرف‌ترین قیمت داروها تغییر دادیم و در واقع دارویی که بیشترین مصرف را دارد ملاک بیمه پایه است.
خبر دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی افزود: پیش از این بیمه‌ها، دارویی را ملاک عمل قرار می‌دادند که کمترین قیمت را در گروه دارویی داشته باشد و این باعث می‌شد دارویی که مردم از همان گروه در نوعی خاص دریافت می‌کردند و قیمت بالاتری داشت، خودشان مابه‌التفاوت را به صورت نقدی به داروخانه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اکنون به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد، دارویی که بیشترین مصرف را در کشور دارد آن را ملاک قرار دادیم که در واقع ملاک بیمه پایه قرار گیرد. حتی داروهای تحت لیسانس نیز قیمت آنها تغییر نمی‌کند و مانند گذشته با قیمت قبلی ارائه می‌شود.  

دکتر دارایی گفت: درباره پوشش بیمه ممکن است برخی سوال کنند که همین پوشش بیمه، پوشش باکیفیتی نیست، عمق ندارد و مبالغ قابل توجهی در نسخه‌نویسی مورد توجه بیمه قرار نمی گیرد، در حالی که ما به صورت تدریجی این پوشش را باکیفیت و عمق آن را بیشتر می‌کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اما چیز بسیار مهم‌ این است که چرخه تامین دارو از این بی‌کفایتی خارج می‌شود و ما تامین پایدار و کافی را در زنجیره تامین دارو خواهیم داشت.

وی افزود: به خاطر همین سیاست ارز ترجیحی صادرات دارویی ما که یکی از مهمترین صادرات کشور به لحاظ راهبردی و فنی است، دچار ضربه شدید شده است و به یک چهارم یا حتی کمتر تقلیل پیدا کرده است، این در حالی است که کسانی که خواهان داروهای ما هستند در دنیا تعدادشان بیشتر شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما