۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۳۳۲۱

تصویب آئین نامه صندوق بیماری های خاص

وزیر بهداشت از تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیئت دولت خبر داد .
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام عین اللهی گفت: امسال با همکاری مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته است، متاسفانه مبتلایان به بیماری های خاص با مبالغ سنگینی برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیازشان مواجه هستند .

وی افزود: امروز در جلسه هیئت دولت آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به تصویب رسید و امیدواریم از طریق این صندوق بتوانیم مشکلات این بیماران را مرتفع سازیم .

وزیر بهداشت بیان کرد: ارسال دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران به درب منزل بخشی از برنامه های وزارت بهداشت برای رفع مشکل بیماران خاص و صعب العلاج است .

عین الهی گفت: تصویب آئین نامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در راستای اجرای تکلیف قانونی بند (ن) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انجام شده و دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران مذکور و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره‌مندی از خدمات درمانی، اتخاذ کرده است .

وی ادامه داد: فراهم کردن امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، فراهم آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها و تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماران خاص، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و خدمات پرستاری و درمان در منزل برخی از محورهای این آئین نامه است .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما