۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۳۴۲

عزاداری ها در فضای باز برگزار شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با توجه به شرایط پیش رو از جمله ایام محرم و همچنین اربعین حسینی که افزایش سفر به کشور همسایه را نیز در پی خواهد داشت توصیه می کنیم مردم واکسن را تزریق کنند و مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ کمال حیدری افزود: امیدوارم از موضوع واکسیناسیون استقبال شود، چرا که تأثیر واکسن در پیشگیری از ابتلاء به بیماری ثابت شده و توصیه می‌شود کسانی که قصد حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) را دارند، نسبت به تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

معاون بهداشت به ضعف سیستم ایمنی در اکثر سالمندان اشاره کرد و گفت: این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری بوده و بایستی حتی الامکان در مراکز شلوغ و پر جمعیت حضور نداشته باشند و یا در صورت حضور، تمامی موارد ایمنی جهت جلوگیری از ابتلاء به بیماری را به جد رعایت کنند.

حیدری افزود: برای اعلام قطعی سعودی یا نزولی بودن نرخ ابتلا به کرونا در کشور، حدود دو هفته دیگر باید صبر کرد، اما با توجه به تجربه کشور‌های دیگر انتظار می‌رود نرخ ابتلا به همان سرعتی که صعودی شد، نزولی شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در حال حاضر ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم ها در فضای باز برگزار شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما