۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۴۵۳

گزارش ها درباره کمبود دارو هدف‌دار است!

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خارجی ها هدفمند به صنعت دارو حمله می کنند و برخی هم در داخل منافعی دارند و علیه دارو هجمه ایجاد می کنند.
بهرام دارایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی افزود: برخی از داروها فرمولاسیون خاص دارند که باید برای تهیه آنها هزینه شود، در گذشته برای تحقیق و توسعه به دارو هزینه ای نمی دادیم  ولی در دولت سیزدهم آیین نامه هزینه تحقیق و توسعه دارو در دولت ایجاد شد.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: زیر ساخت های دارویی در کشور کاملا فراهم است در حوزه واکسن کرونا نیز ۶ پلتفرم واکسن تولید کردیم که البته برخی ما را هدف گرفته بودند تا  مردم را نگران کنند که خوشبختانه در مهار و کنترل ویروس کرونا موفق عمل کردیم. ‌

وی گفت: بیمارستان ها به سامانه تی تک وصل شدند، ۱۳ هزار داروخانه داریم که خدمات دارویی سرپایی به مردم ارائه می دهند و دولت الکترونیک را کامل اجرا کردیم.

دارایی اظهار داشت: ۴۵۰ قلم دارو داریم که  ۹۰ درصد بازار دارویی را در اختیار دارد و بیشتر آنها برای بیماران خاص بوده و میزان دسترسی را به پوشش ۱۰۰ درصدی افزایش دادیم .

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: کمبود مقطعی دارو همیشه هست و در دنیا نیز همواره ۵۰ تا ۶۰ قلم کمبود دارو وجود دارد، مواد اولیه برخی داروها در یکی، دو کشور تولید می شود البته همه گیری کرونا کمبودهای زیادی را ایجاد کرد و قیمت ها را افزایش داد.

دارایی افزود: هم بطور مستقیم و هم با تحریم  سیستم انتقالات بانکی عملا داروسازی ما را تحریک کرده اند. واردات دارو به ایران را تحریم کردند اما برای واردات سیگار به کشور کمک هم می کنند و کالای مضری بدون مشکل وارد کشور می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما