۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۳۵۲۵

تعرفه جراحی زیبایی دو برابر جراحی درمانی

مدیرکل اقتصاد سلامت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس مصوبات ما جراح برای عمل جراحی زیبایی دو برابر عمل جراحی درمانی می‌تواند تعرفه دریافت کند بنابراین تمایل یک جراح به عمل جراحی زیبایی بیشتر از یک عمل آپاندیس است.
فایل ویدیو
آرش انیسیان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو با اشاره به زنجیره معیوب نظارت بر جراحی های زیبایی افزود؛ وقتی در آرایشگاه‌ها مداخلات پزشکی انجام می دهند و اتحادیه آرایشگاه‌ها یا بقیه نهاد‌های نظارتی برخورد جدی نمی‌کنند و یا وقتی یک پزشک در حوزه ای که تخصص ندارد فعالیت می‌کند و مرتکب جرم می‌شود اما مجازاتی که برایش تعیین می‌شود با این جرم هیچ تناسبی ندارد، نمی توان انتظار نظارت داشت.

وی ادامه داد: وقتی بازارِ قاچاق انواع و اقسام ژل و بوتاکس و وسایل و تجهیزاتی که برای جراحی زیبایی استفاده می‌شود در این وسعت وجود دارد، وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی اقدامی انجام دهد.

انیسیان افزود: موضوع این است که ما یک فضای بازی را ایجاد کرده ایم که در آن تجهیزات جراحی های زیبایی بسیار راحت به صورت قاچاق وارد می‌شوند و خدمات ارائه می‌شود و وقتی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، جرائم بسیار سبکی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما