۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۵۵۲

اضافه کار اجباری عامل بیکاری پرستاران

رئیس خانه پرستار استان گیلان گفت: اضافه‌كار اجباری پرستاران با مبلغ ناچیز ساعتی ۱۵ هزار تومان به این معناست که با یکنفر جای دو نیروی پرستار دیگر را پر می کنند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد حسین پور افزود: قانون ارتقای بهره‌وری مصوب مجلس كمك می‌كرد تا گروه‌های پرستاری تعداد شیفت‌های كمتر و توان بیشتری داشته باشند اما متأسفانه دانشگاه‌های علوم پزشكی از آن سوءاستفاده كرده و با استناد به قانون ارتقای بهره‌وری، ۸۰ ساعت اضافه‌كار را اجباری اعلام كردند.

وی افزود: طبق این قانون هر پرستار یا هر فردی از گروه‌های پرستاری نباید بیش از ۸۰ ساعت اضافه‌كار داشته باشد و این ۸۰ ساعت هم باید با توافق كارفرما و كارمند انجام شود.
​​​​​​
حسین‌پور تصریح كرد: ما حتی حكم قطعی دیوان عدالت اداری را هم داریم كه طبق آن ساعات اضافه‌كاری باید با توافق دو طرف باشد نه به‌صورت تحمیلی از سوی بیمارستان و مراكز درمانی؛ اما متأسفانه دانشگاه‌های علوم پزشكی از این حكم تبعیت نمی‌كنند.

وی گفت: ساعت اضافه‌كاری فقط و فقط باعث بیكاری پرستاران دیگر می‌شود و به جز خستگی و شیفت‌های طولانی‌تر و فرسایش بیشتر هیچ سود و منفعتی برای گروه‌های پرستاری ندارد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما