۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۶۰۰

قیمت دارو دوباره اصلاح می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اجرای طرح دارویار تا حدودی قیمت فروش دارو افزایش یافت اما همچنان تولیدکنندگان اعتراض دارند که قیمت ها واقعی نیست و قیمت تمام شده به ضرر تولیدکننده است.
یحیی ابراهیمی
یحیی ابراهیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود: قیمت گذاری دارو براساس قیمت تمام شده و واقعی نیست و چنانچه تولید به صرفه نباشد قطعا شرکت ها تمایلی برای تولید نخواهند داشت برای همین بنا شد وزارت بهداشت مجددا قیمت ها را بررسی کند و قیمت های واقعی را تعیین و اعلام کنند.

وی ادامه داد: در مجلس تصویب شده بود که بودجه لازم به شکل ارزی و ریالی در اختیار دولت قرار بگیرد تا بتواند قیمت دارو را واقعی کند و در قالب طرح دارویار با افزایش پوشش بیمه ها از مصرف کننده نهایی حمایت کند اما هنوز هم قیمت گذاری واقعی انجام نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبودهایی دارویی افزود: کمبود دارو را نمی توان کتمان کرد و دلایل مختلفی دارد، بعضی از تولیدکنندگان، مواد اولیه دارویی را با ارز 4200 تومانی وارد کرده اند اما در ماه های گذشته محصولی تولید نکردند تا قیمت ها تغییر کند و بتوانند با ارز آزاد محصولات را بفروشند که این امر باعث کمبود در ماه های اخیر شده است، از طرفی برخی کمبودها هم به قیمت گذاری باز می گردد و شرکت ها تمایل دارند داروهای سودآور را تولید کنند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما