۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۶۲۸

افزایش اصالت سنجی اقلام دارویی در تیتک

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو گفت: اصالت سنجی دارویی در سال ۱۳۹۶ فقط شامل ۲۰ قلم بود و در حال حاضر این تعداد به ۸۶۴ قلم رسیده که تا اول آبان به ۹۱۴ قلم خواهد رسید.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ابراهیم زمانی افزود: اصالت سنجی اقلام دارویی تا پایان سال به بیش از هزار قلم خواهد رسید، ما استعلام اصالت را تا قبل از سال ۱۴۰۰ در بخش داروخانه‌های سرپایی داشتیم اما از دی ماه سال ۱۴۰۰ استعلام اصالت را وارد بخش بستری هم كردیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۰۰ بیمارستان كشور قبل از نسخه پیچی و تحویل دارو به بیمار، اصالت دارو را به صورت آنلاین از ما استعلام می‌گیرند.

زمانی با بیان اینكه نسخه الكترونیك به دو بخش نسخه نویسی الكترونیكی و نسخه پیچی الكترونیكی تقسیم بندی می‌شود، گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو در بخش نسخه نویسی الكترونیك صرفا ارائه كدینگ داروها است تا تجویزگر (پزشك) با استفاده از آن كدینگ نسخه را بنویسد.

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو افزود: درحوزه نسخه پیچی الكترونیكی نیز از سال ۱۳۹۶ و با مأمویت تأیید اصالت دارو به این حوزه ورود كردیم، در حقیقت وظیفه سازمان غذا و دارو در حوزه نسخه پیچی الكترونیكی این است كه اصالت داروی تحویلی به بیمار را از طریق سامانه‌های نسخه پیچی تضمین كند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که در این حوزه رخ می دهد معمولا ناشی از سامانه های سازمان های بیمه گر است و اگر مشکلی به غیر از سامانه های بیمه گر باشد، مردم می توانند از طریق معاونت غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی پیگیری کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما