۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۶۸۶

از داروی سقط جنین تا بسته بندی تقلبی در فروش اینترنتی

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: اپلیکیشن های اینترنتی تبدیل به ناصر خسروی مجازی شده اند و داروهای تقلبی را با بسته بندی جعلی و قیمت چند برابری به آسانی توزیع می کنند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر بهمن صبور افزود: در اپلیکیشن های مشهور می توان براحتی داروهای سقط جنین سفارش داد و در عرض چند دقیقه تحویل گرفت، هیچ نظارتی بر فروش اینترنتی دارو نیست و با قیمت های بسیار بالا داروی تقلبی و قاچاق می فروشند.

وی عنوان کرد: داروهای اینترنتی نه برچسب اصالت دارند و نه منبع مشخص، گاهی حتی داروهای ایرانی را با بسته بندی خارجی به فروش می رسانند. 

دکتر صبور با اشاره به کمبودهایی دارویی گفت: قیمت دارو را ۲۶ سال همچون فنر فشرده نگه داشتند و علی رغم تورم سنگین سال ۱۴۰۱ نیز دستور دادند که قیمت، همان شهریور ۱۴۰۰ باشد در چنین شرایطی بروز کمبود قابل پیش بینی است.

وی افزود: وضعیت امروز آنتی بیوتیک نتیجه عملکرد ۶ ماه گذشته است، چون تامین دارو فرایندی چند ماهه است و یکروزه تولید نمی شود. سال گذشته به همراه پیشکسوتان حوزه دارو به کمیسیون اصل نود مجلس رفتیم و هشدار دادیم که تصمیمات غیر کارشناسی شده باعث مشکلات مختلف می شود اما پاسخ دادند که شما تعارض منافع دارید.

دکتر صبور در ادامه با بیان اینكه تا سال ۵۷ حدود هزار داروخانه در كشور فعال بودند بیان داشت: تعداد داروخانه‌های بخش خصوصی كشور تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۱ هزار داروخانه افزایش یافت، از خرداد ماه ۱۴۰۰ كه آیین نامه‌های جدید با فشار مقررات زدایی به وزارت بهداشت تحمیل شد تا تیرماه ۱۴۰۱ تعداد داروخانه‌های كشور به بیش از ۱۴ هزار داروخانه افزایش یافت و در حدود یك سال گذشته ۳ هزار داروخانه به داروخانه‌های كشور اضافه شد.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت:  از این ۳ هزار داروخانه حدود ۶۷۰ داروخانه در تهران راه اندازی شده كه از این تعداد داروخانه حدود ۸۰درصد در مناطق ۱ تا ۶ تهران احداث شده‌اند كه نه تنها عدالت رعایت نشده و اشتغال ایجاد نشده بلكه یك تصمیم اشتباه در حوزه دارو و درمان بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما