۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۶۸۹

از منابع دارویار فقط ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد به شرکت های پخش دارو رسید

 دبیرکل انجمن شرکت های پخش دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشكی بخشی از منابع اختصاص یافته به دارو را در حوزه تجهیزات پزشکی هزینه کردند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر محسن عبداللّه زاده افزود: حجم مطالبات شرکت های پخش دارو از دانشگاه های علوم پزشکی ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، قبل از آغاز دارویار با پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار شد این پول در خزانه بماند و دانشگاه های علوم پزشکی بستانکاران خود را به خزانه معرفی کنند تا پول مستقیم به حساب بستانکاران واریز شود.

وی تصریح کرد: از این پول فقط ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شركت‌های پخش دارو رسید و چون حجم بدهی دانشگاه ها زیاد بود، آنها مابقی این مبلغ را صرف تجهیزات پزشكی کردند.

وی همچنین با اشاره به کمبود دارو در کشور گفت: ما امسال با دو موج افزایش قیمت در حوزه دارو روبرو شدیم، یکی اجرای طرح دارویار که البته نیاز کشور بود و دیگری افزایش قیمت جهانی نفت، چون بر اساس تجربه هر بار كه قیمت جهانی نفت افزایش می‌یابد قیمت دارو نیز افزایش خواهد داشت و باید این پیش بینی می‌شد كه این بار هم افزایش قیمت جهانی نفت بر قیمت دارو اثرگذار است.

وی افزود: وقتی ما می خواهیم طرحی نظیر دارویار را اجرا کنیم و پرداخت از جیب مردم هم تغییر نکند، لازم است نقدینگی زیادی به صنعت سلامت تزریق شود، آنچه در قانون برای طرح دارویار پیش بینی شد در عمل اجرا نشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما