۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۸۳۶

عرضه فرآورده های بی هویت در عطاری ها

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: برخی عطاری‌ها فرآورده‌هایی را به صورت كپسول و قرص به صورت فله‌ای عرضه می‌كنند كه به هیچ عنوان استاندارد نیستند چون هر دارویی كه ادعای درمان دارد باید روی بروشور آن آدرس تولیدكننده، مشخصات استاندارد، ماده موثره و تاریخ مصرف و مجوزها چاپ شده باشد كه متأسفانه هیچ یك از این موارد رعایت نمی‌شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهمن صبور اظهاركرد: فروش فرآورده‌های لاغری، ریزش مو و ترك اعتیاد در عطاری ها باعث بروز عوارض مختلف در مصرف کنندگان شده است، این فرآورده‌ها حاوی داروهای غیرمجاز بوده و شكایات فراوانی از عوارض آنها به سازمان نظام پزشكی رسیده است.
 
وی ادامه داد: تمامی مجوزهای داروخانه و حوزه سلامت از ناحیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود اما عطاری‌ها به هیچ عنوان زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و از وزارت صمت مجوز می‌گیرند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: عطاری‌ها فقط مجاز هستند كه گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته بندی ارائه دهند و نباید داروهای گیاهی بفروشند. طبق قانون، محل فروش و عرضه داروهای گیاهی داروخانه است، متأسفانه نهادهای نظارتی ورود نمی‌كنند.

وی گفت: داروهای گیاهی مجوزدار به هیچ عنوان منع مصرف ندارند و در داروخانه‌ها قابل ارائه هستند ضمن اینكه وزارت بهداشت نیز طب سنتی را از نظر علمی قبول دارد و در حال حاضر كلینیك‌هایی در قالب طب سنتی و زیر نظر وزارت بهداشت در راستای درمان و ارائه دارو فعالیت می‌كنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما