۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۹۰۹

تامین داروهای تک نسخه‌ای در صورت تایید در کمیته ماده ۹

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اغلب داروهای تک نسخه‌ای جزو فهرست دارویی کشور نیستند و نباید تجویز شوند اما برخی پزشکان این موضوع را رعایت نمی کنند و داروی تک نسخه ای تجویز می ‌کنند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی افزود: قانونگذار برای اینکه مشکل بیمار حل شود به وزارت بهداشت اجاره داده است تا کمیته ای را تشکیل دهد که به کمیته ماده ۹ معروف است و چنانچه داروی خارج از فهرست در کمیته ماده ۹ تایید شود می توان آن را وارد کرد.

وی ادامه داد: در این کمیته نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده وزارت بهداشت و نماینده انجمن علمی مربوطه حضور دارند، چنانچه یک پزشک تشخیص دهد که بیمار باید داروی مورد نظر را حتما مصرف کند، در این کمیته اثرگذاری دارو بررسی می شود و سپس از طریق یکی از شرکت ها تامین می شود، البته این فرآیند طولانی و هزینه بر است.

دکتر محمدی گفت: بر اساس قانون، پزشکان فقط باید دارویی را تجویز کنند که در فهرست رسمی دارویی کشور قرار دارد و تجویز داروی خارج از فهرست تخلف است.

وی افزود: اساس این است که اگر دارویی اثرگذار است باید انجمن مربوطه درخواست دهد تا وارد فهرست دارویی شود تا هم قیمت آن کاهش یابد و هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما