۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۹۷۴

امضاء کنندگان دارویار پای کار نماندند

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: دستگاه هایی که پای طرح دارویار را امضاء کردند در عمل به تعهدات کوتاهی کردند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آقای ناصر ریاحی افزود: طرح دارویار به امضاء شش دستگاه مختلف نظیر سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت، گمرک و ... رسیده است و هر کدام از آنها وظایفی در قبال این طرح داشتند که متاسفانه اجرا نمی کنند.

وی ادامه داد: نقدیندگی مورد نیاز فعالان صنعت داروسازی بین 3 تا 6 برابر شده است، بانک‌ مرکزی به بانک های عامل نامه می زند که به فعالان اقتصادی تسهیلات بدهند اما آنها چنین وظیفه ای ندارند و این کار را نمی کنند درحالی که خود بانک مرکزی می تواند مستقیم به موضوع ورود کند و ارز را با بازه زمانی بازپرداخت 6 ماهه به فعالان اقتصادی بدهد و با این اقدام تا ۹۰ درصد از مشکلات نقدینگی تامین‌کنندگان دارو را حل می شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است مابه التفاوت قیمت دارو را به بیمه واریز کند تا بیمه ها پول تامین کنندگان را بموقع پرداخت کنند. یکی از مشکلات تامین نقدینگی، تاخیر در پرداخت بیمه ها است و اکنون متوسط تاخیر در پرداخت‌ مطالبات تامین کننده ها به یکسال رسیده است. اگر فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه بصورت تنخواه در اختیار بیمه قرار بگیرد تا مطالبات معوق را تسویه کند، دیگر تامین کنندگان اعم از واردکننده و تولیدکننده دچار مشکل نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر ما قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا دارو است و علی رغم اینکه قیمت ها یکباره تغییر کرد اما کمیسیون قیمت گذاری در سازمان غذا و دارو همچون گذشته با روندی کُند در حال قیمت گذاری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما