۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۲۱

پرداخت یارانه دارو باید از مسیر بیمه خارج شود

نائب رئیس انجمن داروسازان كشور گفت: درخواست ما از دولت این است كه یارانه دارو را مشابه یارانه نان و سوخت بلافاصله و بطور مستقیم از سوی سازمان برنامه و بودجه واریز کنند و این مسیر از بیمه ها جدا شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر علی فاطمی اظهاركرد: به رئیس جمهور و وزارت بهداشت نامه ارسال کردیم تا مکانیزم واریز یارانه دارو از بیمه ها جدا شود، بیمه ها هزینه های زیادی دارند و خودشان مستمری بگیر دارند که باعث می شود منابع دارو در مسیرهای دیگری صرف شود.

وی افزود: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی پرداخت‌ها را با سه ماه تأخیر انجام می‌دهد و بیمه سلامت هم حداقل دو ماه تاخیر دارد.

نائب رئیس انجمن داروسازان كشور گفت: بیماران در داروخانه ۵ تا ۱۰ درصد هزینه نسخ را پرداخت می‌كنند و ۹۰ تا ۹۵ درصد آن باید توسط سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها پرداخته شود كه این پرداخت‌ها در ابتدای اجرای طرح «دارویار» منظم تر بود اما دوباره با تاخیر همراه شده است.

دکتر فاطمی عنوان کرد: آخرین پرداختی كه سازمان بیمه سلامت داشته مربوط به آذرماه و آخرین پرداختی سازمان بیمه تأمین اجتماعی هم مربوط به آبان ماه است و تا الان كه در اسفند ماه قرار داریم هنوز پرداخت یارانه دارو صورت نگرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما