۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۲۴۴۰
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی:

ایمنی‌زایی دوز منتخب واکسن «رازی کوو پارس» بیش از ۸۰ درصد است

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بر ایمنی‌زایی مناسب «رازی کوو پارس» واکسن ایرانی کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: دوز منتخب که ۱۰ میکروگرم است، در آنالیز بینابینی فاز اول تست انسانی، بیش از ۸۰ درصد ایمنی‌زایی داشته است.
ایمنی‌زایی دوز منتخب واکسن «رازی کوو پارس» بیش از ۸۰ درصد است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی در این خصوص توضیح داد: هر چند بررسی ها در فاز اول روی بی خطر بودن واکسن است که این موضوع اثبات شده، اما در مورد ایمنی زایی هم بررسی هایی انجام شده که در فاز دوم کامل می شود و در آن زمان به طور قاطع می توان گفت که ایمنی زایی این واکسن چند درصد است.

خرداد ۱۴۰۰، مرحله دوم تست انسانی رازی کوو پارس  

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: پیش بینی می شود به زودی مجوز شروع فاز دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس صادر و به احتمال فراوان هفته دوم خرداد این مرحله آغاز شود.
فلاح، تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد به دو قسمت ۲۵۰ نفری تقسیم می شود که ۲۵۰ نفر واکسن و بقیه هم واکسن نما را دریافت می کنند.
وی، به استقبال خوب داوطلبان از مرحله دوم کارآزمایی بالینی اشاره کرد و افزود: غربالگری و آزمایشات داوطلبان این مرحله انجام شده و تاکنون حدود ۲۴۰ نفر آماده تزریق واکسن هستند.
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بعد از صدور مجوز؛ تزریق واکسن به این داوطلبان در اسرع وقت انجام خواهد شد.
فلاح بیان داشت که مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس همانند مرحله اول آن، در استان های تهران و البرز برگزار می شود.
وی به اجرای کامل مرحله اول تست انسانی اشاره کرد و گفت: ۱۳۳ داوطلب این مرحله ۲ دوز واکسن تزریقی و دوز استنشاقی خود را دریافت کردند و عملا مرحله اول این طرح مطالعاتی به پایان رسیده است.
به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند)  با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.  
تزریق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.
واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.
موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما